Strona główna » #zdrowaskóra blog » wSPAniałe Kobiety. Piękna strona branży Wellness & Spa

wSPAniałe Kobiety. Piękna strona branży Wellness & Spa

Pełne pasji, twardo stąpające po ziemi, potrafiące ryzykować i stawiać wszystko na jedną kartę. Na co dzień kierują kilkuosobowymi zespołami ludzi, podejmują strategiczne decyzje, poszukują nowości tak, aby ich obiekty były jednymi z najatrakcyjniejszych w Polsce.

Z okazji Dnia Kobiet przedstawiamy Wam zaprzyjaźnione Kobiety Biznesu, brylujące w tak trudnej branży jaką jest Wellness & Spa. Fito Spa ma przyjemność pracować z najlepszymi.

Marta Mazur, SPA Manager Sheraton Sopot Hotel

mazurPrywatnie fanka jazdy na longboardzie, motocyklu, miłośniczka natury i tańca. Zawodowo od dziesięciu lat menadżerka departamentów SPA, obecnie – Sheraton Sopot Hotel. Swoją przygodę z branżą Wellness rozpoczęła od własnej działalności Day SPA, następnie była związana z hotelami Villa Sanibel, Sheraton Sopot Hotel, Haffner Sopot, Grano Hotel Solmarina.Obecnie zarządza zespołem liczącym około dwudziestu osób. – Uwielbiam swoją pracę. Urzekł mnie ten piękny świat pełen zmysłów, zapachów i klimatycznych wnętrz – zdradza Marta Mazur. – Po drugie, ważny jest dla mnie kontakt z ludźmi. Dlatego chętnie wracam do gabinetu jako terapeutka i wyciszam się podczas zabiegów. Terapia dotykiem przynosi mi spokój i relaks, wszystkie problemy ulatują i mogę spokojnie skupić się na zabiegu, wprowadzając klienta w atmosferę odprężenia.

Sheraton Sopot Spa obecnie przechodzi rebranding, co oznacza, że obiekt nie tylko zyska nową nazwę, inny wystrój, ale przede wszystkim diametralnie zmieni się jego filozofia oraz koncepcja. To powrót do korzeni, kurortu położnego na sopockiej plaży, inspirowanegonaturą, w harmonii ze świadomością płynącą z naszego wnętrza, i jego potrzeb. Goście już niebawem skorzystają z odmienionego menu spa oraz poznają nowe marki kosmetyczne. – Tworzymy zupełnie nową koncepcję SPA. Wyróżnia nas olbrzymie doświadczenie połączone ze świadomością potrzeb, rozwojem i inspiracją naturą. Zabiegi w spa mają nie tylko leczyć ciało, ale również wnętrze – za pomocą dotyku zarówno czułego, jak i terapeutycznego.W Sea Soul Spa, bo tak będzie nazywać się nowe miejsce, ważne są relacje, budowanie społeczności opartej na świadomości. Dlatego najważniejsze jest kompleksowe podejście do gościa, które zaczyna się od jego przywitania, wyciszenia w sali kominkowej z widokiem na morze. Następnie zajmuje się nim wykwalifikowany terapeuta, pracujący na technikach znanych od tysięcy lat, jak m.in.: Lomi Lomi czy Shiatsu. Marta Mazur podkreśla, że cel jest jeden – stworzyć najlepsze SPA w Europie.– To wyzwanie dla całego zespołu – dodaje. – W zarządzaniu zespołem kieruje się metodami Kena Blancharda. – Uważam, że dobry menadżer powinien zapewnić swoim pracownikom wszystko, czego potrzebują, by zwiększyć ich wydajność w pracy i skuteczność wykonywania powierzonych zadań. Zawsze chętnie słucham moich współpracowników, ich potrzeb, problemów, ale też kreatywnych pomysłów i propozycji. Motywuje do ambitnego działania, podnoszenia swoich kwalifikacji zawodowych, realizowania ambicji. Uwielbiam uczucie, kiedy zespół odkrywa swoje mocne strony, wymienia się doświadczeniem, buduje relacje, co przekłada się na konkretne sukcesy. Marta Mazur podkreśla, że przed zgranym, prężnie rozwijającymi się zespołem – nie ma zadań niewykonalnych. Prywatnym marzeniem menadżerki Sheraton Sopot Hotel jest stworzenie Domu Seniora w typie pięciogwiazdkowego hotelu z basenem oraz, z pełnym zakresem usług dla mieszkańców. Jak podkreśla, aby osiągnąć sukces w tej branży – nie można bać się kreować nowych trendów.

sherton

Sheraton Sopot

„Kobiecość nie jest o tym, aby być delikatnym, jest o tym, aby być odważnym.” – Coco Chanel.

Paulina Nyc, Radisson Resort Kołobrzeg

nycKarierę w branży hotelarskiej zaczynała od stanowiska recepcjonistki w cztero – i pięciogwiazdkowych hotelach w Kołobrzegu. Po czterech latach, dzięki dużej ambicji, doświadczeniu oraz pracowitości została kierownikiem SPA w jednym z kołobrzeskich obiektów. Na tym stanowisku jest już 8 lat. Obecnie pełni funkcję SPA & Wellness Manager w Radisson Resort Kołobrzeg. – Zawsze lubiłam pracę w hotelu, goście często przyjeżdżali kilka lat z rzędu,rodziły się między nami znajomości i więzi – mówi Paulina Nyc.-Jednak to strefa SPA przyciągała mnie najbardziej. Jej nietuzinkowy aromat, dźwięk, a nawet smak sprawił, że gdy padła propozycja pracy właśnie w SPA – nie wahałam się ani minuty. Tworzymy wyjątkowe miejsce, pełne rodzinnego ciepła, w którym gość czuje się swobodnie jak w zaciszu swojego domu, zrelaksowany, w pełni zaopiekowany. Zauważyliśmy, że po okresie pandemii ludzie chcą abyśmy przeprowadzili ich po tym magicznym świecie, za rękę. Dlatego przykładamy najwyższą staranność do szczegółów jak odpowiednio dobrany zapach w gabinetach, ciepło świec, wyciszająca muzyka, zdrowe napoje. Terapeuci dzięki wysokiej kulturze oraz kwalifikacjom dobierają zabiegi do potrzeb gości, czasami dotyk jest subtelny, a kiedy sytuacja tego wymaga – leczniczy, ale zawsze najważniejszy jest klient i jego odczucia. Magiczna atmosfera, atrakcyjne zabiegi, komfortowe wnętrza inspirowane kojącym odcieniem morza sprawiają, że strefa Wellness kołobrzeskiego Radissona buduje wspomnienia, do których goście chętnie powracają. W menu spa znajdują się nowoczesne zabiegi kosmetologiczne, masaże oraz rytuały wykonywane przez m.in. filipińskie masażystki. Wszystko okraszone najwyższej jakości kosmetykami luksusowych marek, w tym Fito Spa. – Stawiamy na jakość i trendy – opisuje kierowniczka SPA. – Zauważamy, że nasi goście podążają za modą. Stają się coraz bardziej świadomi, ale i chętniej przełamują swoje bariery aby korzystać z nowinek kosmetologicznych, czy terapeutycznych. Paulina Nyc zarządza jedenastoosobowym zespołem. Jak sama przyznaje nie jest to łatwe, ponieważ każdy człowiek jest inny, ma różny stopień wrażliwości, potrzeb, ale i doświadczenie. – Śmieję się, że dobry kierownik musi nie tylko sprawnie zarządzać zespołem, ale również być po trochu psychologiem, mentorem, ale i mediatorem – stwierdza. –Jeżeli w zespole pojawia się problem czy konflikt, sprawnie go rozwiązujemy. Staram się budować zespół oparty na szacunku. Wychodzę z założenia, że nie wszyscy musimy się lubić czy spotykać prywatnie po godzinach pracy, ale dzięki szacunkowi do drugiej osoby – obiektywnie dostrzegać jej mocne strony, umiejętności. Wszystko po to aby razem realizować zadania i sięgać jak najwyżej. Kolejne cele? To wprowadzenie holistycznych zabiegów na włosy, które nie tylko zajmą się ich pielęgnacją, ale oczyszczą skórę głowy, rozjaśnią myśli, ukoją nerwy i sprawią, że poczujemy się lepiej. Paulina Nyc nie osiada na laurach, pędząc na swoim jednośladzie po ścieżkach rowerowych Kołobrzegu układa plan na kolejne lata swojej kariery. Za pięć lat widzi siebie na stanowisku dyrektora hotelu.

radisson

Radisson Resort Kołobrzeg

„Możliwe, że będziesz musiała stoczyć więcej niż jedną bitwę, by odnieść zwycięstwo”
– Margaret Thatcher

Anna Blachowska, Dyrektor marketingu i PRSaltic Resort & SPA Grzybowo,Saltic Resort & SPA Łeba

blachowskaBudowanie silnego zespołu, działającego jak dobrze naoliwiona maszyna nie jest dla niej niczym obcym. Absolwentka AWFu, zawodniczka w drużynie koszykarskiej, trenerka. Nie boi się założyć rękawice bokserskie, a kiedy sytuacja tego wymaga, pięknie mówi o sztuce i architekturze. Od pięciu lat współprowadzi hotele oraz SPA, w nadmorskich miejscowościach. – Hotel to wielowymiarowa firma – mówi Anna Blachowska. – Strefa relaksu jest jej nieodzownym elementem, szczególnie kiedy podjęliśmy decyzję o kategoryzacji obiektu na cztery gwiazdki. Musiałam dosyć szybko poznać branżę, oczekiwania gości, ale również i pracowników. Twórczyni haseł Saltic Dream Team oraz Saltic Vibes, bo jedno wynika z drugiego i wzajemnie na siebie oddziałuje. – Tworzę z zespołem relacje partnerskie, doceniam wspólne spotkania, dyskusje, które prowadzą do konstruktywnych pomysłów. Każdy z pracowników jest inny, ma odmienne potrzeby, wiedzę, kwalifikacje. Są także różnice pokoleniowe. Tutaj ciężka praca leży po stronie lidera, który musi tak połączyć zespół, żeby się wzajemnie uzupełniał, aby jedni korzystali z inspiracji, a drudzy z doświadczenia innych. – Charaktery są trochę jak puzzle – dodaje Anna Blachowska. – Dobry menadżer musi mieć odwagę je złożyć do jednego formatu, by do siebie pasowały, a nie wzajemnie zwalczały. Jeżeli elementy układanki ze sobą współgrają -powstaje Saltic Vibes, któremu mają ulegać także goście przyjeżdżający do obu obiektów. Jak podkreśla menadżerka – tworząc Saltic Resort & Spa w Grzybowie i Łebie chcieli stworzyć hotele resortowe, lifestylowe, znajdujące się blisko ludzi. Dobór odpowiednich pracowników jest o tyle istotny, aby osoby przyjeżdżające do hoteli, czuły się komfortowo, by wracając ponownie, mogły liczyć na spotkanie ze swoim ulubionym recepcjonistą, kelnerem czy terapeutą. Tym bardziej, że często wizyta w spa bywa bardzo intymna, to przełamanie pewnych swoich kompleksów, i jest to o tyle łatwiejsze, gdy po drugiej stronie łóżka zabiegowego stoi znajoma twarz. – Mocniej stawiamy na wykwalifikowany personel niż nowinki technologiczne, zabiegowe czy kosmetyczne – dodaje pani Anna. – Wierzymy, że to właśnie człowiek buduje całą magię podczas zabiegów i rytuałów. Goście stają się coraz bardziej świadomi i zdecydowanie częściej interesuje ich skład kosmetyków niż ich wygląd, dlatego też pracujemy na sprawdzonych markach, w tym Fito Spa, nie ulegamy sezonowym modom i trendom. Dowodem na poszukiwanie naturalnych metod relaksu jest fakt, że jednym z najbardziej obleganych zabiegów w strefie spa jest refleksologia głowy i stóp. Stąd w niedalekiej przyszłości oferta zostanie wzbogacona o komorę hiperbaryczną oraz magnoterapię. Plany? – Zawodowo, obecnie rozbudowujemy Saltic Resort & Spa w Łebie, w trzeciej części hotelu powiększamy strefę spa o dodatkowe gabinety – wylicza pani Anna. – Z punktu menadżera -chciałabym w obu obiektach stworzyć zespołysamozarządzające. Na razie brzmi to jak utopia, ale jesteśmy młodym teamem i wszystko jeszcze przed nami. Jako były sportowiec wiem, że nie można spocząć na laurach, zawsze wynik może być lepszy…

Obszar kompozycji 1

Saltic Hotel Grzybowo

Saltic Hotel Saltic

Monika Kwiatkowska, Wisła Stok

kwiatkowskaKobieta z góralskim charakterem, zamiłowanie do swojej pracy dzieli z jazdą na nartach oraz tańcem. Od 8 lat związana z branżą Wellness & Spa, od półtora roku Menadżerka Spa Botanica, gdzie zarządza międzynarodowym zespołem – W moim teamie są same cudowne kobiety, w tym dwie masażystki z Balii – opowiada Monika Kwiatkowska. – Mamy też jednego rodzynka. Mimostereotypów,uważam, że poziom porozumienia wcale nie zależny od płci. Szanujęindywidualność i zdanie każdego z moichwspółpracowników.Receptą jest rozmowa oraz wzajemny szacunek. Zespół wie, że zawsze może na mnie liczyć, nie ma tematów tabu, wspólnie znajdujemy rozwiązania, wymieniamy się uwagami, opiniami, szukamy kompromisów, które mają być zadowalające dla każdej ze strony. Jak podkreśla pani Monika, dobry lider powinien poszukiwać w swoich pracownikach tych najmocniejszych stron i dostosowywać do jego kwalifikacji powierzone zadania.Nieodzowna jest także motywacja pracowników i zachęcanie do podnoszenia poprzeczki. – Pracuje z ludźmi o wysokich kwalifikacja zawodowych, doświadczeniu i kulturze osobistej, co znacząco przekłada się na zadowolenie gości. Tym bardziej, że dzisiejszy klient jest wyedukowany, więcej podróżuje, ma możliwość porównania obiektów, zabiegów oraz samej obsługi. Monika Kwiatkowska zauważa, że ludzie są obecnie przebodźcowani, dlatego szukają ukojenia w obiektach spa, gabinetach kosmetologicznych czy masaży. Pragną czuć się zaopiekowani już od momentu podejścia do recepcji spa, aż po opuszczenie strefy wellness. Pracownicy Spa Botanica dbają o najdrobniejsze szczegóły. Już na samy wejściu na gości czekają próbki kosmetyków, mogą liczyć na profesjonalną poradę terapeuty, oprowadzenie po całym spa tak, aby czuli się komfortowo. Do dyspozycji gości jest strefa wypoczynkowa, gdzie można złapać oddech po zabiegach i skosztować herbaty lub wody. W gabinetach magię roztaczają terapeuci. W czasie zabiegu unosi się piękny aromat, po ścianach tańczy cień płomienia świecy, a z głośników rozbrzmiewają dźwięki relaksującej muzyki. – Inspiracją do założenia SPA Botanica w Hotelu STOK była otaczająca natura, góry, a także stok narciarski, który jest naszą wizytówką – wyjaśnia pani Monika. – W sezonie zimowym nie ma nic lepszego niż otulenie się ciepłem i odprężenie po zimowym szaleństwie. – Razem z terapeutami zauważamy, że nasi goście coraz bardziej zwracają uwagę na skład oraz wpływ kosmetyków na skórę. W naszym SPA pracujemy na naturalnych markach, nie mamy również w ofercie zabiegów medycyny estetycznej. Stawiamy na terapeutyczny DOTYK. Wizytówką obiektu są wyspecjalizowani pracownicy, począwszy od recepcji, przez masażystów, kosmetolożki, aż do biomasażystek z Bali, które prócz standardowych zabiegów wykonują również masaże orientalne. To właśnie te egzotyczne techniki przyciągają coraz więcej gości, w ofercie spa są masaże balijskie, akupresurowy masaż shiatsu, a także tajski z fazą strechingową. Najbliższe wyzwanie dla Moniki Kwiatkowskiej to zbudowanie takiego miejsca, które będzie pełne gości przez cały rok, a niższe sezony nie będą odczuwalne.

wisła 1

Hotel Stok Spa Botanica